LELA B. NJATIN

MENTALNI AMBIENT KOČEVJE

V multiplu Mentalni ambient Kočevje sta uporabljena material in dokumentacija istoimenske umetniške instalacije iz 2017. Ustvarjeno je novo delo, ki v razširjeni oz. koncentrirani obliki iz fotografij, zvočnih zapisov in besedil, ki so na voljo, prek sodelovanja gledalca, ki prispeva svoje osebne misli, občutke, spomine in zgodbe, modelira Kočevje kot mentalni ambient. In v tem primeru Kočevje ni ime za realno mesto Kočevje, ki ga materiali sicer še vedno reprezentirajo, marveč ime za novo celoto, ki nastaja z refleksijo. Uporabnik multipla raziskuje številne vzporedne resničnosti. Spremni besedi: Mojca Grmek in Maja Vardjan. Oštevilčeno in signirano. Pošljite povpraševanje na naslov iz rubrike Kontakt. Foto: Lela B. Njatin.

RAZSTAVNI EKSPONATI

Eksponati, ki zastopajo umetniška dela in akcije Lele B. Njatin na razstavah, nastajajo od 2010 dalje, v različnih formatih, kot unikati ali kot serije. Med njimi so risbe, grafike, fotografije, slike, objekti, video ter zvočni zapisi idr. Pošljite povpraševanje na naslov iz rubrike Kontakt. Foto prizora iz razstave Mestni vrh v pop-up galeriji Nonstop, Kočevje (2019): Srečko Bajda.

BESEDA VELJA

Beseda velja. Med tabo in mano. V slikarstvu in v literaturi. V knjigi, v galeriji, v mestu. Veljala je 2014 v Kočevju, 21 dni izpostavljena v oknu večstanovanjske stavbe. V soočenju z njo se je odvilo 21 pogovorov med prebivalci Kočevja: zakaj smo tukaj, kako smo tukaj, kakšen je smisel tega. Multipel Beseda velja sestavljata replika izpostavljenega platna in ključek s posnetki pogovorov. Spremna beseda: dr. Petja Grafenauer. Omejena serija 21 kosov. Oštevilčeno in signirano. Pošljite povpraševanje na naslov iz rubrike Kontakt. Foto: Urška Pečnik.

NOČ V LJUBLJANI

»Tam zunaj se noč ne oglaša z zvoki, slišim jo utripati kakor napihujoče se mehurje žab, zarinjenih v blato obdobja neurejenega časa, ne razčlenjenega po meri človeka, temveč presihajočega skozi človeško željo. Dogodivščine, ki so si jih za ta letni čas predpisali ljudje, žre pripeka.« Del besedila na krpah, ki so 2003 odigrale vlogo v performansu Naj umre v baru-galeriji Minimal v Ljubljani. Krpe Noč v Ljubljani, iz arhiva. Umetniški certifikat. Pošljite povpraševanje na naslov iz rubrike Kontakt. Foto: Urška Pečnik.

PRAVLJICA, KI NE BO NIKOLI V KNJIGI

In tudi v knjižnici ne. Razen čez nekaj let v rokopisni zbirki NUK LJ. Napisana je bila 2011 kot literarna ilustracija kipa deklice s piščalko v središču Kočevja. 21 dni je bila postavljena ob kip, da bi se mimoidoči zaustavili ob njem, si ga ogledovali, medtem pa prebirali pravljico. In kip uvideli kot spomenik deklici, ki jo je umorila trdosrčnost someščanov, ovekovečila pa rahlosrčnost umetnika. Natis pravljice Deklica s piščalko na zahtevo. Oštevilčeno in signirano. Pošljite povpraševanje na naslov iz rubrike Kontakt. Foto: Srečko Bajda.

GLEJ PRAVLJICO, BERI KIP

Pravljica Umetnik in ptič ne bo nikoli objavljena v knjigi. Nastala je 2011 kot literarna ilustracija vodnjaka in stopnišča pri Rožnovenski cerkvi v Kranju, ki ju je zasnoval Jože Plečnik. Tam je bila postavljena 21 dni, da bi se mimoidoči zaustavili, si ju ogledovali, medtem pa prebirali pravljico. In razmišljali o trenjih med vsakdanjim življenjem in umetnostjo, iz katerih si umetnost poskuša utreti pot v večnost. Natis pravljice na zahtevo. Oštevilčeno in signirano. Pošljite povpraševanje na naslov iz rubrike Kontakt. Foto: Srečko Bajda.

EKSKLUZIVNI NATIS PRAVLJICE

Kip Prometej stoji na nabrežju v Piranu od 1959. 2012 je bila obenj 21 dni postavljena istoimenska pravljica, da bi v mimoidočih vzbudila novo perspektivo na kip. Pravljico je kasneje prejel njegov ustvarjalec akad. kipar Stojan Batič. Skupaj s pravljicama Deklica s piščalko in Umetnik in ptič je ta pravljica del cikla instalacij Življenjski krog. Pravljice ne bodo nikoli objavljene v knjigi. Posamezne pravljice ali komplet vseh treh natisnjeni na zahtevo. Oštevilčeno in signirano. Pošljite povpraševanje na naslov iz rubrike Kontakt. Foto: Nadja Kovačič.

NESTRPNOST

Knjiga v redakciji pisateljice. Dodani so fragmenti, ki so bili doslej izpuščeni, čeprav so nastajali skupaj z drugimi, ki so bili že objavljeni. Afirmacija kreativnega pristopa k ustvarjanju epskega. Subjektivnost se dviguje nad svojo determiniranost z izpostavljanjem, krepitvijo in poudarjanjem kontur danega, kar se dogaja z demontažo realnega in literarno montažo, ter s sklicevanjem na neizrekljivo. Besedilo sledi tradiciji avantgarde, kjer je montaža izraz kritike obstoječega, to je ustvarjanje drugačnega v skupni razsežnosti življenja in umetnosti. Center za slovensko književnost, Aleph 189, Ljubljana 2018. Pošljite povpraševanje na naslov iz rubrike Kontakt. Naslovnica: Felix Casio.